Verkeerseducatie

Het moderne verkeer is steeds meer een afspiegeling aan het worden van onze snelle, dynamische en vaak hectische 24-uurs economie.
Jongeren bewegen zichzelf er middenin: vaak op een manier die in “stil” contrast staat tot wie ze zelf van nature zijn.

Prestatiedruk vanuit een hoog verwachtingspatroon uit de omgeving, kan leiden tot zeer sterke gevoelens van faalangst en stress tijdens een rijopleiding.
En richting het rijexamen. Met onvoldoende zelfvertrouwen tot gevolg.

Het volgen van een rijopleiding geeft voor velen vaak een sterke druk tot presteren. En dat kan het plezier in autorijden volledig wegnemen.

Onder mijn begeleiding volgen jongeren een professionele, methodische stap-voor-stap rijopleiding welke uitmondt in een praktijkexamen bij het CBR.
Ik heb inmiddels ruim 18 jaar ervaring met het geven van rijles aan jongeren met uiteenlopende problematieken. Het bieden van structuur en de manier waarop iets aangeleerd wordt zijn kenmerkend, maar vooral onderscheidend.
Vorm en duur van de opleiding is hierbij volledig afgestemd op de persoonlijke leerstijl.

Jongeren, hun ouders, samenwerkers of instanties benaderen mij
vanuit 3 verschillende invalshoeken:

Wat biedt ik:

-Een sterk individueel gerichte coachende aanpak
-Praktijklessen van 90 minuten: effectief en efficient bewezen
-Les in een overzichtelijke, comfortabele, compacte, sportieve middenklasser
-Eerlijke en betrouwbare tarieven
– Volledige online toegang tot lesplanning en vorderingen via de RijbewijsApp


Actieve Imaginatie is binnen verkeerseducatie een uitstekende methodiek gebleken. Het brengt geloof in eigen kunnen terug tijdens de rijopleiding en in aanloop naar het rijexamen.

Het is een manier van werken die ook geschikt is voor jongeren die door uiteenlopende gedrags- cognitieve-, of psychische moeilijkheden moeite hebben met het aanbrengen van ordening, samenhang en aandachtsspanne.
Veroorzaakt door bijvoorbeeld een diagnose binnen het Autisme spectrum stoornis, AD(H)D en/of Dyslexie.
Doordat er veel gebruik gemaakt wordt van visuele communicatie, kan makkelijker worden ingespeeld op de individuele stijl van leren.

Je beslissing om te kiezen voor een professionele rijopleiding beloon ik.
De kosten voor het praktijkexamen neem ik voor mijn rekening.
MIS DEZE KANS NIET!

Indien van toepassing kan gerekend worden op mijn relevante kennis van – en ervaring met de GGZ-doelgroep.
Ik beschik over bijzondere expertise met betrekking tot neuropsychologisch onderzoek bij geheugen-, concentratievermogen, waarneming, ruimtelijk inzicht en probleemoplossend vermogen.
Bij alle aan verkeersdeelname gerelateerde aspecten.

Remedial Teaching

Bij aandoeningen waarbij het geheugen, de concentratie minder is en/of informatie minder goed verwerkt wordt kan leerondersteuning tijdens de voorbereiding op het theorie-examen CBR uitkomst bieden.
Ik help dan vakkundig tot het eigen maken van de verkeersregels en de daarbij behorende inzichten voor wat betreft gevaarherkenning en risicoperceptie.

Samen geven we richting aan vertrouwen!

VOOR WIE?

– Gemotiveerde jongeren die op een verantwoordelijke en veilige wijze aan het verkeer willen leren deelnemen
– Jongeren die plezier en vertrouwen willen (terug)krijgen tijdens hun rijopleiding of in aanloop naar het rijexamen bij het CBR
– Jongeren die specifieke begeleiding nodig hebben door Autisme, ADHD of ADD. Of andere cognitieve-, gedrags- op psychische moeilijkheden.

DIRECT STARTEN?
Maak een vrijblijvende afspraak:
013-7505335, b.g.g. 06-15220836
Of stuur een e-mail: info@psychelbeeld.nl

Praktijkles (90 minuten)EURO 75,00
Tussentijdse Toets CBR EURO 175,00
Praktijkexamen CBR EURO 175,00

Overige bijkomende kosten rijopleiding*:

Gezondheidsverklaring CBR EURO 37,80
Theorie-examen CBR EURO 33,00

*Via mijn.cbr.nl